fredag 9. januar 2015

Gensern til min eldste datter, med sin historie.

Dette mønster kommer fra Alt om håndarbeid 8/95.
Jeg strikket den før første gang høsten 95 i Heilo fra Dale. Det var et mønster med masse telling, og jeg sa denne strikker jeg aldri mer!
Min eldste datter har brukt den hver vinter siden 95, til høsten 13. Da var hun uheldig ved å vaske den på feil program, og resultatet var toving :(((
Helt fortvilt fikk jeg telefon fra henne, mamma genseren har krympet, kan du strikke ny?
Ååå, jada, jeg måtte jo det da.
Mønsteret hadde vi heldigvis tatt vare på, verre var det med at Heilo ikke hadde fargene lenger. Men det ordnet seg, Falk hadde nesten korrekte farger. 
Så her er resultatet som var ferdig våren 14.

Min datterdatter tester mammagenser. 

Utsnitt av mønster.
Legg til bildetekst

1 kommentar:

  1. Jeg blir jo sittene å scrolle på siden din :) Såååå masse flott!!!! Kofta til datra og den nordlandsgenseren........ "I say no more" <3

    SvarSlett